Plan-Zasoby-Strategia

PLAN-ZASOBY-STRATEGIA

Plan

  • opis projektowanego przedsięwzięcia:
  • zakres planowanego przedsięwzięcia,
  • powód realizacji przedsięwzięcia,
  • wymagane kwalifikacje,
  • szczegółowa oferta produktów,
  • organizacja firmy i personel
  • dostawcy i kontrahenci
  • strategia dystrybucji.

Zasoby

Zasoby przedsiębiorstwa – wszystko to czym dysponuje przedsiębiorstwo:
  • zasoby ludzkie – kadra i współpracownicy.
  • środki materialne – ziemia, grunty firmy.
  • kapitał: środki finansowe, fundusze, akcje, obligacje, papiery wartościowe.
  • zasoby wiedzy
  • zasoby infrastrukturalne, technologia.
  • przedsiębiorczość

Strategia

Strategia jest nadrzędnym i integratywnym planem, określającym korzyści firmy w związku z oczekiwaniami i wyzwaniami otoczenia. Długoterminowe cele naszego przedsiębiorstwa, odpowiadają generalnym kierunkom działania, a także określają alokację zasobów, jakie są niezbędne do realizacji przyjętych celów. Nasza strategia koncentruje się na czterech podstawowych czynnikach:

  • zasięgu strategii – rynki,
  • dystrybucji zasobów – sposoby organizacji dystrybucji,
  • wyróżniającej kompetencji – umiejętności,
  • synergii – sposobie współpracy.